Most nem forr a zagyam! Saját tapasztalatok alapján a budai rakparton dübörög a munkavégzés!
Ha még emlékszel legutóbbi agyborulásom előtt ezt a levelet kaptam a rakparti beruházás kommunikációs agytrösztjétől:
Szóval, mondom megném már, hogyan halad a munka ezen a szép vasárnapon. Már megint ezek a gáncsoskodó tökfejek riogatják a szegény népet, hogy itt nem dolgoznak a munkások.
Nos, ezek a gáncsosok mondanak valamit. Versenyt hirdetek! Aki hitelt érdemlően bizonyítani tudja, hogy a budai rakparton a munkaterület teljes hosszában egyszerre több mint 20 munkás dolgozik (fotó, video, jelenléti ív, stb.) az megkapja a szemüveges kisebbség 2008-as érdemrendjét a nagy cvikkerrel. Igen, populista vagyok! De ezen, a témát ismerve, ne háborodjon már fel senki!
Egyébként a szerdán átadásra kerülő szakaszon (még mindig bizakodom) vasárnap legalább 12 munkás dolgozott a Margit híd és Erzsébet híd között. Biztos csak azért voltak ennyien, hogy nehogy készen legyenek már hétfőre, mert az meg hogy nézne már ki, hogy határidő előtt elkészül? Azért nem kap senki extra juttatást, hogy előbb készül el. Egyébként az ott felfedezhető munka nem valószínű, hogy több mint egy napi lenne, főleg, ha eddig is tempósabban haladtak volna. De még egyszer mondom, miért tennék, amikor azért semmi extra nem járna!
Ha már itt vagyunk a rakparton, a Szabadság híd alatt, tekintsünk fel egy pillanatra.
Hazafelé általtekertem a felújítás alatt lévő Szabadság hídon. Gondolom ez a történet is elég jól ismert, átadási határidő: 2008. október, majd 2008. december, majd 2009. május, majd....
Ez teljesen érthető, hiszen idén a nagy dunai árvizek többször is végigsöpörtek a hídon, tönkretéve az elvégzett munkát. Na jó, ne rosszmájúskodjunk, inkább kukk a kifelé kommunikált okok mögé:
Késésre érv beruházótól: nyár végén kiderült, hogy éjszaka nem végezhetnek hangos munkát, illetve kiderült, hogy jön a díszkivilágítás. Nos, a díszkivilágítás már mintegy egy éve megjelent az újságokban, ez gyatra érv. Ha pedig kiszámoljuk, hogy mondjuk agusztustól a módosított decemberi határidőig 5 hónap van. Tehát, ha éjszaka nem dolgozhatnak a légkalapáccsal, akkor 5 hónappal hosszabbodik a határidő és kitolódik 2009 májusára? Ugyan-ugyan! Megint populizálok: fessetek éjszaka vazze, az ecset már csak nem zajong.
Szerény véleményem egyébként az, hogy a híd felújítását azért tolták ki májusra, mert a Fővám téren és a Kálvin téren két kurva nagy luk tátong (te is megnézheted a palánkokon vágott kukucslukakon), azaz a szerencsétlen autós által jön Budáról Pestre és a csarnok előtt beleesik a lukba, kikecmereg, kidaruzzák, végig a lyukacsos kiskörúton el a Kálvin térig, ott újabb puff, bele a másik gödörbe. Na, ezt már szegény autó nem éli túl, utasa meg ha már ott van a Kálvin téren, bedzsal az FKF-hez, kártérítésért. No, szerintem emiatt, az el nem készült Fővám és Kálvin tér miatt csúsztatják a híd átadását, mert az a világ csúfsága lenne, hogy a híd kész, de nincs mögötte út.
No, és mi ennek az oka? Szerény véleményem szerint az előkészítetlenség hiánya, mert az Önkormányzatoknál fizetett összegekért és sem törném kezem lábam a munka tökéletes elvégzése miatt. Ha meg az előkészítés gyatra, akkor sorra potyognak ki a csontvázak a beépített szekrényből.
Kérek valakit, hogy cáfoljon meg, mert az az én lelkem is megnyugtatná, hogy közpénzünk nem a Dunába ömlik.
No ennyi mára!
Üdv a szemügéknek, kontaktlencséseknek, napszemcsiseknek!
Ja, és világválság!