Szemki

Nap mint nap

Friss topikok

Szemüge

Digi:NL = 0:1 - Amikor a szolgáltató fizet!

2010.03.28. 08:17 | szemki | 1 komment

Címkék: vélemény életem megmondás

Valószínűleg vonzom a bajt! Bár egy barátom azért túltesz rajtam. Vele nem merek boltba menni, mert tuti leemeli a polcról azt, amit két nap múlva vissza lehet vinni, mert elromlik.

Szóval vonzom a bajt, valamilyen szinten:

Tavaly júliusban, már sokadszorra becsíkozódott a kábeltv-s csatornáim jó része. Ez engem bosszant! Ha már van egy helyre kis tv-m, szeretném az adást is nézni rajta! Jó minőségben! Ezért fogtam magam, és bejelentettem a hibát az ügyfélszolgálaton. Emailben, ugyanis a telefonos ügyfélszolgi kb. fél óra. So, jeleztem a hibát és vártam. Mivel a korábbi BKV-s bejegyzésem is mutatja, hogy elkötelezett fogyasztóvédelmi vénával rendelkezem, e bejelentés előtt elolvastam a szolgáltatóm - Digikábel, Általános Szerződéses Feltételeit (ÁSZF) és annak megfelelően írtam meg az emailt - azaz tartalmazott minden szükséges adatot.

Kettő nap múlva választ kaptam, hogy amennyiben továbbra is fennáll a hiba írjam le annak természetét. Első alkalommal itt kezdett mérsékeltem emelkedni a vérnyomásom, mert ugye az emailemben pontosan leírtam nekik a hibát, és magától nem is javult meg a probléma.

Válaszoltam: Szemcsés a csatornák jó része (ez szokott lenni a probléma kb félévente).

Azt hiszem ez volt az a pont amikor egy lokális fekete lyuk beszippantotta a problémám, és nyomtalanul törlődött az illetékesek fejében az ügyem.

Teltek-múltak a napok, és 10 nap múlva - miután semmi, azaz semmi sem történt - bejelentettem a kötbér igényem. Ez, aki esetleg nem tudná azt jelenti, hogy amennyiben a szolgáltatód 72 órán belül nem javítja ki a hibád, akkor az adott időszakra az előzetési díjad nyolcszorosát köteles fizetni az előfizetőnek. Bejelentettem azt is, hogy ha nem javítják ki a hibát, akkor az ellenőrző hatóságukhoz, a Nemzeti Hírközlési Hatósághoz (NHH) fordulok panasszal. Ez kicsit felpiszkálta őket.

De csak kicsit: közölték velem, hogy kötbér igényt csak levélben tehetek! Érted ezt? Nem kijavítják a hibát, hanem felhívják a figyelmet! Na ekkor kezdett dolgozni bennem a rángógörcs, és megírtam tértivevényes levelem (hogy ne tudják letagadni annak kézhezvételét). Nem szaporítom tovább mondataim, augusztus 27.-én azaz 37 nap múlva javították meg a kábeltelevíziós szolgáltatást, a cirka 15. megkeresésem után. Persze kötbér nuku, válasz, hogy miért is történt ez a sajnálatos késés nuku.

Erre megírtam levelem NHH-nak, hogy kérném én a Digitől a kis kötbérem, és egy helyre kis vizsgálatot az esetről, persze ezt is tértivevényes levélben :))

NHH felszólította Digit, hogy ugyan válaszoljon már nekem, mert különben irgum-burgum.

Nos, október 30.-án rögtön válaszolt is Digi ügyvédje, amelyben elmagyarázta, hogy mekkora hülye is vagyok, mert ők júliusban is, és augusztusban is kijavították a nálam jelentkezett hibát, és emiatt nem vagyok jogosult kötbérre. Érted??? Nem permanensen július közepétől augusztus végéig állt fenn a hiba és emaileztünk kétnaponta egymással, hanem két külön hibám volt!!!

Ekkor olyan voltam mint az orosz szamovár, fütyült a gőz minden nyílásból! Ezek engem folyamatosan hülyének néznek, és NHH is elfogadta a magyarázatot.

No, én felhívom NHH-t, hogy bocsi itt valami gebasz van! Erre ők: kérhetek piacfelügyeleti eljárást, melynek során bekérik az összes köztünk zajlott levelezést (szerencsére minden egyes email megvan azóta is), telefonos beszélgetést, ennek díja 2200 Ft illetékbélyegen, és ez alapján határoznak. Hát ennyit megér, nem a kötbér, hanem az fogyasztóvédelmi véna miatt. Befizettem...

Teltek múltak a napok, hetek Karácsony, Újév stb. és február elejére megszületik a határozat, hogy Digi biza hazudozott. Ennek díja 11394 Ft kötbér és a befizetett 2200 Ft eljárási díj megfizetése, felém! Plusz egy fenyegetés NHH-tól, amennyiben nem teljesítik a határozatban leírtakat (pl.:fizessenek mindenkinek, aki jogos kötbér igényt nyújt be), akkor a teljes éves árbevételük 0.25%-át kell büntetésként megfizetni, illetve a cég főnökét személyesen 50.000 - 3 millió Ft-ig terjedő bírság súlythatja.

Halleluja! Persze az cukorfalat Digi a jogerőre megadott határidő után 2 nappal utalta csak át az összeget, de megjött. Ezzel megalapoztam a boldog nyugdíjas éveimet!

Végül azt megemlíteném, hogy nékem a Digivel semmi bajom, sőt a szolgáltatásuk kifejezetten olcsó és a fenti hibától eltekintve jó is, de értsék meg, hogy az ember utálja, ha hülyének nézik. Te se hagyd magad!!!

Ui.: Egyébként tényleg vonzom a bajt, most a Szegedi Közlekedési Vállalattól kaptam egy felszólítást, hogy fizessek be 48.000 Ft pótdíjat, mert blicceltem tavaly februárban. Nos az elmúlt öt évben nem jártam Szegeden...

A bejegyzés trackback címe:

https://szemuvegeskisebbseg.blog.hu/api/trackback/id/tr51874215

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

karajjj 2010.03.29. 16:11:46

OMG, jól tetted, hogy nem hagytad magad!
süti beállítások módosítása