Szemki

Nap mint nap

Friss topikok

Szemüge

Szinfónikusok

2008.10.27. 22:08 | szemki | Szólj hozzá!

Címkék: zene életem megmondás

Mielőtt beírna egy kis okostojás, igen, most már tudom, szimfonikus. Bár annak semmi értelme.

Ma koncentrálni voltam a Zeneakadémián. Egy szinfónikus zenekar koncertjén. Tegnap adta nővér a jegyeket. Annyit tudtam, hogy Zeneakadémia, este 7. Honom alá csaptam örök színházi partnerem Editkét, és irányultam a zene szentélyébe. Már megint agyatlan voltam, autóval indultam a belvárosba. Odaértem. Geringoltam 12 percet és találtam egy parkolóházat. Baállok a beállóba, mire kiderül, ez egy modern parkoló, azaz autóból ki. Gombot nyomni. Gép pörög forog és magába szippantja az autót. Na mondom, kifelé egy BMW-t kérek a kijárathoz Mikrobi! Rohanás, Editke már vár. Még soha nem jártam itt. A Zeneakadémia gyönyörű, el is képzeltem még milyen szép lesz, ha jövőre elkezdik felújítani. Szóval Bosch Sinfonieorchester (na látod, hogy épeszűeknél n-nel írják). Műsor kérdéses. Vazze alul vagyok öltözve. Mindenki öltönyben grasszál, én meg csak ing és gyönyörű fekete pullóver. Fuck! Persze céges rendezvény, ilyenkor mindenki kinyalja magát, van aki másokat is. Beülünk, székek mint Operában, öt perc után gerincsérv. Rövid céges puncsbeszéd, majd a húrokba csapnak. Az a gáz, hogy bár imádom a komolyzenét nem ismerem (ez béna mi?). Szóval ülünk, mint egy jól megtermett tökpár és hallgatjuk a zenét. Azt tudjuk, hogy szimfonikus zenekar, de mi az ami szól? Egész délelőtt azzal szórakoztak kollégák, hogy majd az arcomba kapok egy kis Kodályt, Bartókot, vagy durvább esetben Kurtágot. Á, ez nem az, ez teljesen hallgatható, sőt tetszik! Szóval mi az, hogy szimfonikus, mitől más mint a filharmónikus. Mittudomén (ne nézzé má bunkónak, jó?). Jártam zeneiskolába, két évig, furulyázni (nem röhögni!). De most már tudom, a filharmonikusokban vannak csellisták, meg brácsisták meg hegedisták, meg bőgősök. No ők a vonósok. Aztán vannak a fafúvósok, fagott (de mi az a gott?), klarinét, fuvola, oboa (ne röhögj, te kis szexista pöcs!). És a rezesek, de nem színesfémgyűjtők, kürt, trombita, harsona meg tuba. Meg egy rakás más dolog.

Hoppá a szomszéd kezében programfüzet, nosza elkuncsorgom a bukszától mielőtt belekezdenek a második nótába. Szóval vaszki az első Kodály volt, ha jól emlékszem Máramarosi táncok. Bunkó vagyok.

Második Mozart A-dúr valamicsoda. Jön egy csinos kis bringa hegedűvel a kezében, na ő most szólózni fog. Hát hallod jól nyomja a kiscsaj, még a szemem is becsukom, mert probáld ki, úgy még szuperebb az egész. Csak áramlik a zene a zagyadba. Belemerültem a mélykultúrába, hoppá! Három kis részből áll, mármint a Mozart hegedűverseny, nem a bige (már milyen hegedűk versenyeznek?).

Szünet pogcsi, üdcsi, semmi pezsgő, vezetek. Afenébe.

Harmadik rész Dvorak E-moll akármi. Na ezt én ismerem. Ez is tetszik. Na mi van már, ma minden tetszik? Közben felfedeztem két szembecsukás között valamit. Az egyik nagybőgős, a fiatal kis szemüveges szöszi gyerek pogózik. Nem vicc, olyat beleél, hogy majd lefejeli a kottát. Gondolom a másik három bőgős öreg pacák csak azért visszafogott, mert már odalett a hajuk. Haj nélkül meg ugye gagyi a pogó. A karmester egy cukorfalat, még magyarul is megtanult egy két mondatot, mert ugye német a banda. Nomármost én is tudok karmester lenni - tudod, mint amikor bemész a modern festészeti kiállításra és két karika meg egy kocka a képen a zagyatlan meg üvölt, hogy ilyet én is tudok vazze - szóval ez a jóember csak kalimpál a botjával, na jó néha eltalálja a ritmust, no de ezért fizetést felvenni???

Ráadnak, Brahms sokadik magyar táncok, meg az egyel kevesebb magyar táncok, no ez ütött, ez aztán a kultúrsokk! Ettől még a süket is bezsong.

Taps, meg vissza, meg taps és feláll a zenekar, az elsőhegedás egy asszony, Frau Brünhilda, na vazze ez rámordul valakire annak még a húrok is elpattannak a hegedáján. Taps tovább, mire egymásra nézünk Editkével és heveny röhögésbe merülünk. Meglátta, ő is a tapsgépeket. Képzeld el a középkorú házaspárt aki bármely Koltai filmben szerepel, az az egészséges pirospozsgás gömbölyű emberpár. No, ilyet én még csak a Lakodalom Lajos koncertjén láttam ahogy ezek tapsolnak? De egyébként cukorfalatok, tetszik nekik. Ez jó! Nem lehet mindenki olyan sznob pöcs módon tapsoló mint én.

Koncert off állásban megyek csodaparkolóba, fizetek, vazze ez Opelt ad vissza, na azé nem fenékig tejfel az este...

Ja, és világválság a publicitás végett....

A bejegyzés trackback címe:

https://szemuvegeskisebbseg.blog.hu/api/trackback/id/tr59735397

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása