Szemki

Nap mint nap

Friss topikok

Szemüge

Rakpart? Újra! + Szabadság híd

2008.11.02. 17:15 | szemki | 18 komment

Címkék: híd út életem dugó megmondás rakpart kölekedés

Most nem forr a zagyam! Saját tapasztalatok alapján a budai rakparton dübörög a munkavégzés!

Ha még emlékszel legutóbbi agyborulásom előtt ezt a levelet kaptam a rakparti beruházás kommunikációs agytrösztjétől:

Kedves ....!
 
Nem tudom Önnek pontosan napra megmondani, hogy melyik szakaszt napra pontosan mikor fogjuk tudni visszaadni a forgalomnak. Sajnos vannak olyan, az építkezés menetét befolyásoló tényezők (pl. a mai bomba a Margit hídnál, vagy szintén itt a hídroncsok felfedezése, vagy éppen a régészet, ami a gazdag lelőhelyek miatt több mint dupla annyi ideig tartott, mint tervezték), amelyek miatt előre nem látható helyzeteket kell megoldani.
 
Amit a Kivitelezőktől tegnap megtudtunk - és erről holnap részletes sajtóközleményt is kiadunk - a Margit híd és az Erzsébet híd közti részt déli irányba várhatóan november 5-én adják vissza a forgalomnak. Azt még vizsgálják, hogy a Döbrentei térnél a lehajtó kiszélesíthető-e, hogy a forgalom kétirányú lehessen.
 
A további, Petőfi hídig tartó szakasz megnyitása 2009 januárra várható, de ennél pontosabban választ nem tudok Önnek adni.
Minden infromációt az előrehaladásról, a várható nyitásról közlünk a honlapon, kérem, kísérje figyelemmel az ottani tájékoztatásunkat a jövőben is.
 
Tisztelettel
 

Szóval, mondom megném már, hogyan halad a munka ezen a szép vasárnapon. Már megint ezek a gáncsoskodó tökfejek riogatják a szegény népet, hogy itt nem dolgoznak a munkások.

Nos, ezek a gáncsosok mondanak valamit. Versenyt hirdetek! Aki hitelt érdemlően bizonyítani tudja, hogy a budai rakparton a munkaterület teljes hosszában egyszerre több mint 20 munkás dolgozik (fotó, video, jelenléti ív, stb.) az megkapja a szemüveges kisebbség 2008-as érdemrendjét a nagy cvikkerrel. Igen, populista vagyok! De ezen, a témát ismerve, ne háborodjon már fel senki!

Egyébként a szerdán átadásra kerülő szakaszon (még mindig bizakodom) vasárnap legalább 12 munkás dolgozott a Margit híd és Erzsébet híd között. Biztos csak azért voltak ennyien, hogy nehogy készen legyenek már hétfőre, mert az meg hogy nézne már ki, hogy határidő előtt elkészül? Azért nem kap senki extra juttatást, hogy előbb készül el. Egyébként az ott felfedezhető munka nem valószínű, hogy több mint egy napi lenne, főleg, ha eddig is tempósabban haladtak volna. De még egyszer mondom, miért tennék, amikor azért semmi extra nem járna!

Ha már itt vagyunk a rakparton, a Szabadság híd alatt, tekintsünk fel egy pillanatra.

Hazafelé általtekertem a felújítás alatt lévő Szabadság hídon. Gondolom ez a történet is elég jól ismert, átadási határidő: 2008. október, majd 2008. december, majd 2009. május, majd....

Ez teljesen érthető, hiszen idén a nagy dunai árvizek többször is végigsöpörtek a hídon, tönkretéve az elvégzett munkát. Na jó, ne rosszmájúskodjunk, inkább kukk a kifelé kommunikált okok mögé:

Késésre érv beruházótól: nyár végén kiderült, hogy éjszaka nem végezhetnek hangos munkát, illetve kiderült, hogy jön a díszkivilágítás. Nos, a díszkivilágítás már mintegy egy éve megjelent az újságokban, ez gyatra érv. Ha pedig kiszámoljuk, hogy mondjuk agusztustól a módosított decemberi határidőig 5 hónap van. Tehát, ha éjszaka nem dolgozhatnak a légkalapáccsal, akkor 5 hónappal hosszabbodik a határidő és kitolódik 2009 májusára? Ugyan-ugyan! Megint populizálok: fessetek éjszaka vazze, az ecset már csak nem zajong.

Szerény véleményem egyébként az, hogy a híd felújítását azért tolták ki májusra, mert a Fővám téren és a Kálvin téren két kurva nagy luk tátong (te is megnézheted a palánkokon vágott kukucslukakon), azaz a szerencsétlen autós által jön Budáról Pestre és a csarnok előtt beleesik a lukba, kikecmereg, kidaruzzák, végig a lyukacsos kiskörúton el a Kálvin térig, ott újabb puff, bele a másik gödörbe. Na, ezt már szegény autó nem éli túl, utasa meg ha már ott van a Kálvin téren, bedzsal az FKF-hez, kártérítésért. No, szerintem emiatt, az el nem készült Fővám és Kálvin tér miatt csúsztatják a híd átadását, mert az a világ csúfsága lenne, hogy a híd kész, de nincs mögötte út.

No, és mi ennek az oka? Szerény véleményem szerint az előkészítetlenség hiánya, mert az Önkormányzatoknál fizetett összegekért és sem törném kezem lábam a munka tökéletes elvégzése miatt. Ha meg az előkészítés gyatra, akkor sorra potyognak ki a csontvázak a beépített szekrényből.

Kérek valakit, hogy cáfoljon meg, mert az az én lelkem is megnyugtatná, hogy közpénzünk nem a Dunába ömlik.

No ennyi mára!

Üdv a szemügéknek, kontaktlencséseknek, napszemcsiseknek!

Ja, és világválság!

A bejegyzés trackback címe:

https://szemuvegeskisebbseg.blog.hu/api/trackback/id/tr53745839

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

OkoskaTo:rp 2008.11.04. 23:02:31

(A hidat ecset helyett festékszóróval festik, aminek a sziszesége és a kompresszor berregése bizony elég hangos.)

Különben meg azért csúsznak az átadással, mert vélhetően olyan szerződés köttetett a fővárossal (akadt olyan hivatalnok, aki aláírta), hogy ilyen esetben még a főváros fizet. Nem kell messzire menni hasonló példáért: ott a 4-es metró Fővám téri megállója. Ugyan a fúrás csúszik a cég hibájából, de a végén még a BKV-nak kell milliárdos kötbért fizetni nekik.

Dr Milton 2008.11.05. 02:14:09

Horthy Miklós híd és Ferencz József híd...

0xFFFF 2008.11.05. 06:07:25

Kommunista stílus.

1xFFF 2008.11.05. 07:30:05

Fasiszta stílus.

Balage76 · http://www.konzolpont.hu 2008.11.05. 07:45:48

sosem értettem hogy miért kellett az egész rakpartot lezárni egyszerre, amikor úgyis csak annyi ember dolgozik, ami egy szakaszra munkáihoz elég. a többin meg járhatnának az autók.
Dehát megint, mi adófizetők vagyunk a kivitelező cégért, nem pedig fordítva ahogy az például Ausztriában van.

Tompi 2008.11.05. 07:59:25

Énszerintem maradhatna a mostani lezárt állapotában a rakpart.Habár tudom, hogy ez az állapot autósoknak nem egy leányálom de mégis olyan nyugi van a lezárás óta a Duna parton. Bátorkodom kijelenteni, hogy én legszívesebben feltöretném a betont és bizony parkosítanám azt a kis sávot.

orwell 2008.11.05. 08:27:39

Tompi! és minden áradás után újra?

radirpok 2008.11.05. 08:45:35

Tompika, sétálj ki napközben vagy hétvégén (!) a rakpartra, illetve pontosabban a vele párhuzamos utcákon menj végig. Indulj a Petőfi-hídtól, és juss el a Margithídig (a Clark Ádám tér után a Fő utcán gyere), talán tapasztalni fogod, hogy nem csak az autósoknak nem leányálom, de ott lakni sem nagy élvezet...
Tehát támogatom a rakpart parkosítását, amennyiben a mellette lévő utcákat is parkosítják.
A cikkre meg csak ennyit:
"Megint populizálok: fessetek éjszaka vazze, az ecset már csak nem zajong."
Kedves bölcsész elvtárs, te tényleg azt hiszed, hogy ecsettel festik a hidat? Segítek: festékszóróval csinálják, persze előtte fémtisztára le kell marni a felületet, hogy a festék fennmaradjon (ehhez sem elég a vízvezetékre kötött slag...). Hogy ez mennyire hangos, azt pontosan (szerencsére) nem tudom, de gondolj bele, kell egy kompresszor (ez hangos), ahhoz kell energia (ha nem hálózatról veszik a delejt, akkor generátor - hangos), és ugye ott van még maga a szórófej, ez kicsit olyan, mint a kézi autómosóban a cucc, csak picit nagyobb teljesítményű.
Tehát a kérdést így tedd fel: ha például ott laknál, akkor szeretnéd-e, hogy fél évig éjszakánként zajban és porban kell aludnod? Inkább ne populizáljunk, ha nem muszáj...

szemki 2008.11.05. 08:47:13

Radírpók, kisebbfajta irónia az ecset, egyébként mérnök vagyok.

atya-gatya 2008.11.05. 08:51:08

Tompi laknal a melette levo utcakban ahol azota lepesben haladnak a kocsik a nap 24 orajaban majdnem a het minden napjan. Sot ezek az utcak nem erre lettek kitalalva.

atya-gatya 2008.11.05. 08:55:24

radirpok en pld melette lakok nem kozvetlen a hidnal de elvezem az epitkezest. Amikor a polgar mester ur a lakosokra hivatkozott sok emberkevel beszeltem mindenkienk az volt a velemnye hogy lehetne este is dolgozni es vegre fejezzek be. Van sok munka amit este is lehet vegezni. A kompreszor tobb helyen is elhelyezheto pld a rakparton az egyetem ele igy ott a kutyat sem zavarja. off

Fekafika 2008.11.05. 09:00:12

Off: Wazze! Áttekertél a hídon? Akkor te is jó nagy tahó vagy. Ki van írva legalább három helyen, hogy a hídon nem szabad bicajozni. Ennek az az oka, hogy egyszerűen nem fér el egy bicajos a gyalogosoktól. És ekkor szokott még az jönni, hogy a bicajos csönget, beszól stb.

On: Amúgy azért mennek ilyen szarul a beruházások, mert nincsenek az önkormányzatnál hozzáértő jogászok, szarok a szerződések, és ez tulajdonképpen jó is így nekik. Így nyugodtan lehet mutyizni. Ha rendesen szerződnének nem lehetne kilopni a pénzt.

szemki 2008.11.05. 09:17:12

Nem tekertem, toltam vaszki. Ma reggel mindenki ilyen komolyan vesz mindent? Igyatok egy kávét, reggelizzetek, nyugodjatok meg! Aztán legyen néktek happy day!

pöttöm 2008.11.05. 09:31:51

Azért egy dolog fura, Budapesten a közcélú beruházások úgy haladnak, mintha sehogy, Csak nyelik a pénzt. Bezzeg a magánbefektetők lakóparkjai, irodaházai sitty-sutty elkészülnek. vajon miért? ( Ez költői kérdés akana lenni, mielőtt még valaki megválaszolná. )

A zöld rakpartról alkotott elképzelések szerintem csak szép álmok. Én nem mondom, hogy nem imádnám, de azér a rakpart mégis csak az egyik fő közlekedési útvonalunk. Ennyi erővel a Hungária körút mellett élők is reménykedhetnének egy szép zöld fasorban, zöld gyepben aranyos kis fapadaokkal és virágágyásokkal az autókkal tömött úttest helyett.

Freedom bridge 2008.11.05. 09:36:24

Figyelj te f..kalap!!!
Tájékozódhatnál mielőtt ökörségeket írsz olyan dolgokról amihez fingod sincs. Amennyiben szeretnél keress meg a hídon és elmondom a technológiát miért nem ecsettel festünk és miért nem éjjel.A másik dolog pedig, hogy majd minden éjjel kijönnek a rendőrök és leállítják a munkát, mert a (pesti oldal) lakóit zavarja a munkavégzés. Bezzeg amikor kész lesz akkor jó lesz rajta átmenni.
Nektek csináljuk vazze, hogy szép legyen.... Fel kellene fogni
Üdv S

Huba szaki (törölt) 2008.11.05. 09:40:58

Miért nem lehet a rakpartokat egyirányusítani? Pesti csak északra, budai csak délre (vagy fordítva) és máris egy kvázi autópálya lenne a város közepén. Sokkal nagyobb áteresztőképességgel, mint így.

szemki 2008.11.05. 09:43:06

Itt a faszkalap! Úgy tűnik érted a viccet csak nem szereted! Azé ne gondold, hogy nem tudom, hogy nem ecsettel festetek. De azt azért tudom, hogy dízskivilágítás és éjszakai munkavégzés miatt nincs 6 hónap csúszás. Sőt, azt is tudom, hogy a csúszások nem feltétlenül a kivitelező hibái, de azt is tudom, hogy nektek meg a munkaterület átadásakor tisztában kellett volna lennetek azzal, hogy minden engedély megvan-e, pl éjszakai munkavégzés. Igen, örülni fogok, ha átadják, de azért tudd te is , hogy a te és az én illetve az EU forintjaimat kapjátok fizetségként.

Freedom bridge 2008.11.05. 09:51:55

Szóval !
El sem hinnéd, hogy milyen okai lehetnek a csúszásoknak.
Aki nem napi szinten van benne a munkában nem tudja elképzelni, milyen problémákkal szembesülnek a mérnökök nap mint nap a hídon.
Többek között a pilonokon lévő szélrácsok, csak a revétlenítés után derült ki, hogy bizony nagyon sok helyen újakat kell beépíteni, mert öklömnyi lyukak tátonganak rajtuk, vagy a díszek szintén annyira korrodáltak, hogy azokat újra kell gyártani fel kel,l szerelni le kell festeni, és ez bizony időbe kerül.
Egyébként tényleg szívesen végigviszlek a hídon, hogy közelebbről megismerhesd a problémákat, és más szemszögből lásd a dolgokat.
Üdv S

süti beállítások módosítása